Bouw je eigen keyboard
zondag 8 september 2024
Bouw je eigen toetsenbord. In deze blog serie leer je hoe je je eigen toetsenbord kan bouwen. Van ontwerp tot firmware. Verder lezen
Een plek zodat andere kunnen leren van mijn fouten.
zondag 8 september 2024
Bouw je eigen toetsenbord. In deze blog serie leer je hoe je je eigen toetsenbord kan bouwen. Van ontwerp tot firmware. Verder lezen
maandag 11 september 2023
Vandaag exact 1 jaar geleden heb ik mijn soldeerbout voor het eerst aangezet en begonnen mijn eerste toetsenbord te bouwen. Nu 1 jaar later is dat volgens mijn verloofde uitgelopen tot een obsessie. Ik spreek liever over een gezonde hobby. In deze post wil ik jullie meenemen door de toetsenborden die ik dit jaar heb gemaakt. Verder lezen
zaterdag 12 november 2022
Op het moment van schrijven is het 1 jaar geleden dat ik mijn 3d printer heb gekregen. Mijn 3d printer is mijn gateway drug geweest in het maken van fysieke projecten, dus zijn verjaardag is het perfecte moment om terug te kijken op wat ik het afgelopen jaar allemaal heb gemaakt. Verder lezen
zaterdag 12 november 2022
In deze post leg ik uit hoe ik mijn Redox v1 Split Keyboard heb gemaakt op basis van een RP2040-based microcontroller, de Raspberry Pi Pico, met KMK als firmware. Verder lezen
vrijdag 16 september 2022
In deze post leg ik uit hoe ik mijn macro pad heb ontworpen, gebouwd en geprogrammeerd. Alles wordt stap voor stap uitgelegd zodat ook jij een eigen toetsenbord of macro pad kan maken! Verder lezen
zondag 27 februari 2022
Zoals ik in een vorige post al heb verteld, heb ik sinds een paar maanden een 3D printer, de Ender 3 v2. M'n printer heeft in die maanden niet veel uitgestaan (te zien aan de rollen filament die er doorheen zijn gejaagd...). En hoewel ik er enorm blij mee ben, heeft m'n printer 2 grote nadelen. Als eerste, maakt die best veel lawaai tijdens het printen. Dit heb ik al deels verholpen door een stillere fan te installeren, maar nog steeds is het niet fijn om er een hele werkdag langs te zitten als die bezig is met een lange print (met een koptelefoon op is het goed te doen, maar ik hou niet van de hele dag een headset op hebben). Het tweede probleem is dat die best veel plek in neemt op mijn 2de bureau. Beide problemen gaan we in deze post aanpakken. Verder lezen
dinsdag 23 november 2021
De afgelopen weken ben ik gedoken in de wereld van het 3D printen. Tegenwoordig ben ik namelijk de trotse eigenaar van een 3D printer die sinds die tijd niet heel veel heeft uitgestaan. Met deze post wil ik jullie meenemen in alles wat er bij komt kijken, zodat jij ook de beslissen kan maken of het voor jou de investering waard is. Verder lezen
woensdag 13 oktober 2021
Vandaag had ik een uurtje tijd om Three.js eindelijk eens uit te proberen. Three.js staat al een tijdje op mijn lijstje om er eens naar te kijken, maar ik heb er nog geen use case voor gehad. Als ik zelf iets ontwerp, is het meestal plat 2D zonder al te veel grote animaties en afbeeldingen. Ik zou kunnen zeggen dat het mij stijl is, en dat is het ook wel, maar vooral omdat ik zelf niet goed ben in het tekenen en animeren van plaatjes. Hoe het uit is gepakt lees je in deze post! Verder lezen
donderdag 19 augustus 2021
De laatste paar posts stonden in het teken van verschillende problemen waar ik tegen aangelopen ben tijdens het maken van de Astro Showcase site. Een van de die ikzelf coolste features vind, is de preview afbeelding bij elk project. Hoe dat werkt, leg ik in deze post uit. 😉 Verder lezen
donderdag 19 augustus 2021
In mijn laatste blogpost heb ik het gehad over de nieuwe manier van routing in Astro v0.19. Hierin vertelde ik dat er op dit moment nog een issue is met de getStaticPaths-methode, waar die voor elke pagina die gemaakt wordt de functie aanroept. Dit houdt in dat als je een API call maakt die vervolgens Astro vertelt om 100 pagina's aan te maken, deze API call 100x gemaakt wordt. Als je een rate-limit hebt van bijvoorbeeld 1 request per seconde, vlieg je daar direct doorheen. Op het moment van schrijven heeft het Astro team in hun Discord laten weten dat ze hier een fix voor aan het testen zijn, en die zeer snel uitgebracht wordt, maar stel je wilt nu beginnen met Astro v0.19.0, hoe kan je dit oplossen? Verder lezen
woensdag 18 augustus 2021
Ik heb nu zo hier en daar over Astro geblogd, en Astro heeft in de tussentijd ook niet stil gezeten. Astro v.0.19 is op moment van schrijven namelijk net live gegaan! In deze nieuwe update zit onder andere een nieuw routing systeem, gebaseerd op hoe Next.js werkt. (Wat er nog meer is geüpdate is, vind je in de Astro 0.19-blogpost). Verder lezen
woensdag 4 augustus 2021
Dark themes zijn de laatste jaren helemaal in. En niet zo gek ook niet. Het bespaart stroom op bepaalde schermen, het is vaak rustiger voor de ogen, en dankzij CSS variabels en nieuwe media queries, is het makkelijker dan ooit om het te implementeren. En doordat het zo makkelijk is, is het een goede manier om je design systeem onder de loop te nemen. Werkt het systeem nog als je naar dark mode gaat? Verder lezen
zaterdag 31 juli 2021
Toen ik mijn eerste post over Astro plaatste op LinkedIn, viel me op dat ik iets was vergeten. Een goede Open Graph afbeelding! Oh nee! ... oke, zo erg is het nou ook weer niet, maar netjes is iets anders. En moeilijk zou het ook niet moeten zijn. Maak een screenshot met Puppeteer, sla deze ergens op, en prop hem vervolgens in de meta-tags. Dit bleek echter makkelijker gezegd dan gedaan. Verder lezen
dinsdag 20 juli 2021
Op de homepage staat hoeveel kilometer ik heb hardgelopen volgens mijn Strava account. In deze post leg ik uit hoe ik dit gemaakt heb zonder "echte backend". Verder lezen
donderdag 15 juli 2021
Toen ik Chris Coyier in zo'n 3 afleveringen van de ShopTalk Show hoorde praten over Astro, dacht ik: "Ik zal het maar eens uitproberen". Als eerste heb ik een klein demo projectje aangemaakt, maar om het echt uit proberen, moest je toch iets "echters" proberen. Daarom heb ik besloten mijn site te herschrijven naar Astro. Verder lezen